باور های نادرست برای ازدواج
نوشته شده توسط : الکس

تنها چیز کامل در یک ازدواج عکس رتوش‌شده عروسی است.به جای آنکه بگذارید باورهای رایج درباره ازدواج رابطه شما با همسرتان را خراب کند، باید حقایقی را دریابید که به حفظ استحکام رابطه شما کمک می‌کند. 

منظور این نیست که انتظارات‌تان از ازدواج را خیلی پایین بیاورید؛ هدف راهنمایی شما در مسیری است که می‌تواند ازدواج شما را به کمال برساند.

ازدواج خوب یک فرآیند درازمدت است - نه یک معجزه یک شبه.

بررسی این 6 باور رایج درباره ازدواج ممکن است دید روشن‌تری در این باره به شما بدهد:

1) همسرم با من تناسب ندارد

همسرانی که در ازدواج‌شان دچار مشکل هستند، گاهی شکایت می‌کنند که تازه فهمیده‌اند که همسرشان جفت مناسب آنها نیست. یقینا زوج‌هایی وجود دارند که به درد هم نمی‌خورند. اما در اکثریت موارد شکایت درباره اینکه همسر فرد با او هماهنگ نیست، ریشه از انتظارات غیرواقع‌گرایانه دارد.

2) مرد و زنی که ازدواج رضایتبخشی دارند، به طور خودکار با هم صمیمی می‌شوند

ازدواج رضایتبخش نتیجه توجه مداوم زن و شوهر به هم و مراقبت آنها از یکدیگر است، و به طور خودبه‌خودی ایجاد نمی‌شود.

ازدواج خیلی شبیه یک موجود زنده است. موجودی که به طور مداوم در حال تغییر است. با گذر سال‌ها همیشه احساس نزدیکی یا صمیمیت زوج‌ها افزایش نمی‌یابد. زمان‌هایی وجود دارد که شما نسبت همسرتان بسیار خشمگین می‌شوید، یا ممکن است حتی به این فکر بیفتید که چرا اصلا با او ازدواج کرده‌اید.

گذشتن از این نقاط مشکل‌آفرین در مسیر ازدواج عامل مهمی در افزایش صمیمیت در ازدواج است. اما این فرآیند به طور خودبه‌خودی رخ نمی‌دهد.

3) بیان اختلافات رابطه زن و شوهر  را تخریب می‌کند

زوج‌ها اغلب با این اعتقاد وارد زندگی مشترک می‌شوند که بحث و مشاجره چیز بدی است. آنها انتظار دارند که همه چیزها با آرامی بگذرد، و تنها اختلافاتی جزئی در این مسیر رخ دهد. اما بعد آنها درگیر اختلافات معمول درباره پول، امور جنسی، بچه‌ها و تقسیم کردن مسئولیت‌های زندگی می‌شوند.

اگر شما ندانید که همه زوج‌ها با چنین مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند، ممکن است احساس کنید ازدواج غلطی انجام داده‌‌اید. در بسیاری از موارد این اختلافات ممکن است ناشی از انتظارات غیرواقعی شما باشد و شما دچار احساس ناامیدی کند.

برخی از زوج‌ها به جای مشاجره آشکار سعی می‌کنند از یکدیگر فاصله بگیرند، اما در پایان در بسیاری از موارد این زن و شوهرها آنقدر از هم دور می‌افتند که دیگر راهی برای بازگشت به سوی یکدیگر پیدا نمی‌کنند. به جز همه اینها، بحث و مشاجره ممکن است نیرویی مثبت در ازدواج باشد.

 

منبع : https://asemooni.com/





:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 11 / 11 / 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: